Canalblog
Editer l'article Suivre ce blog Administration + Créer mon blog
Publicité
AFGHANISTAN FRANCE : CULTURE, ACTUALITE افغانستان-فرانسه : فرهنگی و اطلاعاتی
Archives
AFGHANISTAN FRANCE : CULTURE, ACTUALITE افغانستان-فرانسه : فرهنگی و اطلاعاتی
Derniers commentaires
21 juillet 2011

اسماعیل خان : افغانستان درجنگ تمام عیار با پاکستان قراردارد Ismaïl Khan : le Pakistan est en guerre contre l'Afghanistan

Ismaïl Khan : le Pakistan est en guerre contre l'Afghanistan

 

Le ministre de l’énergie d’Afghanistan et ancien commandant célèbre de la résistance anti-soviétique a accusé le Pakistan d’être en guerre ouverte contre l’Afghanistan.

Ismaïl Khan dans une conférence de presse à Herat a dit que le Pakistan profite de la période de transition de la responsabilité de la sécurité aux forces afghanes pour éliminer les personnes influentes pour ne pas avoir d’obstacle pour sa politique d’ingérence dans les affaires intérieures d’Afghanistan.

Ismaïl Khan a ajouté que pour  les ennemies de l’Afghanistan c’est difficile d’éliminer les personnes influentes  autrement qu’en les éliminant par des actes de terrorisme.

 

Depuis près d’un 9 personnes influentes ont été tué par des terroristes en Afghanistan, parmi eux général Daoud le commandant de la zone 303 Pamir (nord de l'afghanistan), Mohamad Omar le maire de Kundoz, Ahmad wali Karzaî le frère et conseiller du président Ahmed Karzai et son conseiller Jan Mohamad khan.

Ismaîl Khan demande aux autorités afghanes de revoir la politique d’Afghanistan envers le Pakistan.

 

Source DW

اسماعیل خان، سرپرست وزارت انرژی وآب، پاکستان را متهم به دست داشتن در قتل های زنجیره ای افراد با نفوذ افغانستان کرد. ‏اوگفت، پاکستان می خواهد با کشتن این افراد و با خروج نیروهای بین المللی، نظام این کشور را سرنگون کند.‏
 

 

اسماعیل خان که در کنفرانس خبری در هرات صحبت می کرد، پاکستان را متهم به راه اندازی یک "جنگ تمام عیار" درافغانستان کرد. او گفت، "انتقال مسوولیت های امنیتی، زمانی خوبی  برای دشمنان افغانستان است تا بتوانند افراد با نفوذ را که در آینده سدی در مقابل آنها خواهند بود، از بین ببرند."

 

سرپرست وزارت انرژی و آب افغانستان که تجربه های چندین ساله جنگ این کشور را دارد، گفت: "درجنگ رویاروی کشتن افراد با نفوذ  کار مشکل است. از این رو دشمن دست به اعمال تروریستی می زند."

 

درجریان کمترازیک سال دست کم  نه تن از شخصیت های با نفوذ و قدرتمند افغانستان به اشکال مختلف ترورشدند که ازجمله می توان به ترور جنرال داوود داوود، قوماندان زون 303 پامیر، محمد عمروالی قندوز، احمدولی کرزی و جان محمد خان، مشاورحامدکرزی اشاره کرد.

 

اسماعیل خان  در رابطه به مداخلات پاکستان در افغانستان گفت: "تمام راکت پرانی های که درجنوب وشرق افغانستان ازحدود دوماه به اینسوادامه دارد، می‌رساند که دشمن بخاطر اهداف درازمدت به طرف جنگ های منظم روان است".

 

او تاکید کرد که در این جنگ های منظم در ولایات، نقش افراد ملی ومردمی بسیار مهم است. برخی از تحلیلگران نیز به این موضوع صحه می گذارند که نبود افراد با نفوذ باعث خلاء قدرت می شود.

 

 اسماعیل خان نیزگفت، افراد با نفوذ می توانند در مواقع ضرورت مردم را بسیج کنند واین  یک مانع بسیار بزرگی در برابر اهداف کسانی‌ است که بخاطر سقوط نظام کار می کنند. اوگفت، "به نظر دشمن آخرین هسته مقاومت مردم افغانستان شخصیت های ملی هستند."

 

سرپرست وزارت انرژی و آب از حکومت افغانستان خواست که درسیاست هایش دربرابر پاکستان تجدید نظرنماید. اسماعیل خان از عملکرد جامعه جهانی درآغاز ورود به افغانستان انتقاد کرده گفت، تعقیب نکردن طالبان بعدازشکست آن‌ها باعث منسجم شدن آنها شد.

درعین حال برنامه خلع سلاح نیروهای مجاهدین را یک اقدام عجولانه خواند و افزود که این باعث خلا قدرت در افغانستان شد.

 

شماری از آگاهان درولایت هرات از حکومت افغانستان می‌خواهند تا درسیاست خود باپاکستان تجدید نظر کند. بصیر بیگزاد، روزنامه نگار درهرات می گوید، "اظهارات اسماعیل خان واقع بینانه است." بیگزاد افزود: "اسماعیل خان به عنوان کسی که سال های سال تجربه جنگ را دارد، به خوبی می‌داند که وضعیت افغانستان چگونه است." بیگزاد معتقد است که اسماعیل خان امروز از حضور جامعه جهانی در افغانستان حمایت کرده است،  این در حالی است که او در گذشته از حضور جامعه جهانی انتقاد می کرد. بیگزاد گفت: " فکر می‌کنم که اسماعیل خان به واقعیت های عینی جامعه پی برده و حضور جامعه جهانی ومداخلات کشورپاکستان را به صورت بسیار واقعبینانه ارزیابی می کند."

 

در همین حال شماری از باشندگان هرات پاکستان را بزرگترین دشمن افغانستان  و آن کشور را جای امن برای تروریستان می‌دانند.

حسن یکی از باشندگان هرات معتقد است که پاکستان و ایران در امور افغانستان مداخله می کنند، اوگفت: "این دوهمسایه ما نمی‌گذارند درافغانستان امنیت برقرار شود."  

 

عمر یکی دیگر از باشندگان هرات به صدای آلمان گفت، "همین طالبان که می آیند به داخل افغانستان خود را انتحار می‌کنند اینها هم همین پاکستانی های هستند که توسط خود  پاکستان فرستاده می شود." او معتقد است که  پاکستان همیشه خواسته است تا وضعیت افغانستان خراب باشد. عمرمی افزاید، "به خصوص در این چند سال آخر که تمام دنیا خبر دارد."

 

این سخنان یک مقام افغانستان در حالی گفته می شود که قرار است فردا مسوولیت های امنیتی شهرهرات به نیروهای افغان انتقال یابد.

 

 

هوشنگ هاشمی  هرات

ویراستار: سید روح الله یاسر

Source : DW-WORLD.DE
Publicité
Commentaires
Publicité
Albums Photos
AFGHANISTAN FRANCE : CULTURE, ACTUALITE افغانستان-فرانسه : فرهنگی و اطلاعاتی
Publicité